Hur returnerar jag en vara?

Vi förstår att det kan finnas situationer där du vill returnera en produkt.

Hos oss vill vi se till att din shoppingupplevelse är sömlös, vilket är anledningen till att vi erbjuder en enkel och bekväm returprocess.

Enligt våra villkor har endast privatkunder rätt att returnera en vara.

Om du som privatkund vill returnera en vara måste du fylla i vårt returformulär. Kundtjänst hjälper dig sedan med den efterföljande processen.

Jag har fått en defekt/skadad vara. Hur gör jag en reklamation?

Vi beklagar att du har fått en defekt vara.

För att reklamera den defekta varan, skicka ett e-postmeddelande till vår kundtjänst med följande information:

  1. Beskrivning av felet så noggrant som möjligt
  2. Bild på felet - om möjligt
  3. Ditt ordernummer

Kan jag skicka tillbaka en vara som jag inte är nöjd med?

Det beror på om du handlar som privatkund eller företagskund.

För privatkunder:

Som privatkund har du 14 dagars ångerrätt vid köp via vår webbshop. Ångerfristen löper ut 14 dagar efter den dag du tog emot varan.

För företagskunder:

Företagskunder och institutioner har ingen ångerrätt